Miért éri meg a YouTube-on hirdetni?
2013. 06. 16.
A YouTube videómegosztó oldalát havonta több mint 1 milliárdan keresik fel. Az óriási nagy szám ráadásul folyamatosan növekszik. A YouTube Magyarországon is igen ismert. A Google 2012-es felmérse szerint az ezer megkérdezett magyarból csak hárman nem ismeték fel a YouTube-ot. Összeszedjük, hogy egy cégnek miért éri meg a YouTube videóval hirdetni.
Az úgynevezett True-View formátumoknak köszönhetően több féle hirdetési mód közül lehet választani. Nyugat-Európában egyre elterjettebbek a videó előtti hirdetések - ezt első kézből igazolják az Art Vader Motion angliai, francia és holland tapasztalatai is. Magyarországon viszont ez még ritkán fordul elő. De már egyre többen kezdik felismerni ennek előnyeit. Hogy miért?
Azért, mert ezek a rövid, YouTube tartalmak előtt megjelenő videós hirdetések igen célzottak. Sokkal jobban betalálnak, mint a teelvíziós hidetések. A YouTube-on igen hatékony szűrők segítségével szabályozhatjuk, hol és kiknél jelenjen meg a hirdetésünk. Célozható életkor és nemek mintájára, érdeklődési kör alapján, geográfia illetve kulcsszavak, azaz tag-ek szerint.
A rendszer legnagyobb előnye pedig védi a hirdetőt. Ha a YouTube mégsem találja el a célcsoportunkat és nem releváns a hirdetés a néző számára, akkor azt 5 másodperc után át lehet ugrani. Ezért a reklámozónak pedig nem kell fizetnie!
Itt jegyezzük meg, hogy ezért is kiemelten fontos a YouTube videóhirdetés első 5 másodperce. Hiszen azt mindenki látni fogja és a néző leginkább ennek alapján dönt hogy végignézi vagy elkapcsolja.
Nem titok, hogy a Google minden egyes felhasználójáról kialakít egy képet. Keresések, érdeklődési körök, stb. A rendszer később ezeknek az adatoknak a segítségével célozza be a felhasználók számára a hirdetéseket.
Ennek a szisztémának köszönhetően egy videóhirdetés rendkívül célzott, így minden mozgóképes hirdetési formánál költséghatékonyabb. A szakma, illetve saját tapasztalataink is azt igazolják, hogy a klasszikus televíziós hirdetési formátumok nem feltétlenül működnek, így a terület nagyon új, felfedezetlen, izgalmas. Ezernyi lehetőséget rejt, főleg az interaktivitásnak köszönhetően. Ráadásul a YouTube-on kisebb a reklámzaj, így a néző jobban is emlékszik ezekre a filmekre.
ELŐNYÖK:
- nagyon új
- rendkívül célzott
- költséghatékony
- néző önszántából nézi végig
- jobban megragad
- interakítv (azonnal megosztható, kattintható)
Az Art Vader Motion kreatív online filmek gyártására szakosodott. Fiatalok vagyunk, tapasztaltak és gyorsak. Ráadásul a Nyugat-Európai irodáinknak köszönhetően képben vagyunk a legújabb trendekben. Keressen minket!